När ord gör så ont...

När ord gör så ont...
Andras ord, uttalade så där nästan i förbifarten kan göra så ofantligt ont. Som idag när jag ringde för att avboka en tid hos arbetsterapeuten. Då kommer orden, de där som nog inte är menade att betyda så mycket men som sätter sig som en tagg i hjärtat på en gång. "Han är nog inte där än rent mentalt...". Fan fan fan. Jag VET ju om det, men åter igen, som så många gånger förut gör det så ont att höra sådana ord från andra.
Andras ord, uttalade så där nästan i förbifarten kan göra så ofantligt ont. Som idag när jag ringde för att avboka en tid hos arbetsterapeuten. Då kommer orden, de där som nog inte är menade att betyda så mycket men som sätter sig som en tagg i hjärtat på en gång. "Han är nog inte där än rent mentalt...". Fan fan fan. Jag VET ju om det, men åter igen, som så många gånger förut gör det så ont att höra sådana ord från andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0