Vinkeli-vink!

Jag har inte trillat av pinn om någon undrar... jag har bara helt utan förvarning tagit lite halvsemester från allt vad datorer heter och bara njutit av sommaren i fulla drag... vi har gottat oss i solen... plaskat i vattnet... firat midsommar och bara myst! Fast ja - eller jo - det har inte bara roligheter, fram tills idag har vi även gjort våra vanliga bestyr vad gäller läkare och annat... men IDAG börjar "sommarlovet" - inga läkarbesök inbokade på en hel månad!! WOW va!

Så det här med halvsemester är ju bara halvsant - jag har sedan senast träffat massa fabbro doktorer, fixat intyg på Luddets diagnos och alla mediciner och grejer vi behöver ha med oss om vi eventuellt nu får för oss att bila utomlands på semestern. Träffat logopeden. Skickat tillbaks Tumble Formen till hjälpmedelscentralen eftersom Luddet inte behöver den längre! (Jippi!), träffat hab-kuratorn och gråtit som en tok över att livet ibland är överjävligt, träffat kuratorn för att prata vårdbidrag, skickat in vårdbidragsansökan, hämtat ut ytterligare en nebulisator om i fall att Aiolosen skulle få för sig att gå sönder om vi nu beger oss utanför Sveriges gränser... ja listan kan göras hur lång som helst egentligen... Knappt vad man kan kalla semester egentligen...

Men som sagt... för att sammanfatta de veckor som gått tycker jag att vi gör så här:


Vi har ätit pepparkaka - (ja ve och fasa va - 9 månader gammal och äter sötsaker...) - äh - allt som Luddet äter är bra - pepparkakstipset är från dietisten - så det så!



Vi har lekt indian...


Vi har total-trashat vårt rum - inte en kvadratcentimeter utan leksaker på fixade Snofsan och Luddet på 3 sekunder!


Vi har lekt med såpbubblor! Jättekul tycker Luddet - superläskigt tycker Snofsan...


Vi har myspysit i skuggan utomhus mest hela tiden!





Vi har haft besök av kusinerna!



Och av farmor!



Och sen så har vi ju inhalerat en massa också...



Fast mest har vi bara myst och mått bra...!

Ja - det är vad som hänt här. Blir förmodligen lite glesare mellan inläggen nu under sommaren. Ju färre inlägg här - desto upptagnare är vi med att bara njuta av sommaren är min gissning...

Sommarkramar till alla! 

Kommentarer
Postat av: Anna Johansson

Sötis!!

Jag visste inte att du hade en blogg. Vilka fina bilder! Ni har så söta barn. Jag läggar till dig i mina favoriter. Jag hoppas att ni haft det bra i Ungern.

Kramar från Anna

2010-07-25 @ 23:24:13
Postat av: Åsa

Hej! ja, det är jag som har skrivit det inlägget. Min sambo har haft en bror med Trisomi 8. Tyvärr vet jag inte jättemycket mer, Johan dog innan min sambo föddes. Om du vill ha kontakt med min svärmor går det jättebra, maila mig isåfall (skrev min adress här ovanför). Tycker absolut inte att du är för påträngande!

2010-10-30 @ 19:53:06
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: kontakt

Hej jag vet ej om du skriver på bloggen längre men jag har en dotter med samma diagnos som din kille i samma ålder ungefär så jag undrar om du/ni vill ha kontakt för det vill jag.

//Jessica

2011-06-10 @ 10:28:27
Postat av: Hanna Tolander

Vilka fina bilder och vilka vackra barn :-)

2011-06-12 @ 03:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0