Fick ett brev...

En av Moas och Ludvigs favoritsaker att göra är att tömma postlådan. De står där och bankar på den där stackars brevlådan så den svajar där den sitter fast på sin pinne. Igår var de ute och lekte när brevbäraren kom. Vi ställde oss snällt vid brevlådan och hoppades på att postis skulle slänga i något brev (eller ja... allra helst två brev så att de inte börjar bråka om vem som får "ta" posten). Jag står där och pratar högt med barnen och säger "då får vi se om brevbäraren har något brev till Moa och Ludvig" osv osv. Och när han har stoppat i grannens post ser jag på håll ett brev med den där välkända loggan på. Loggan som SÖS, Södersjukhuset har... så visst fick vi brev... Jag undrar vad farbror brevbärare tror om oss egentligen. Vi har säkert fått flera hundra brev från sjukhuset. Vad rör sig i brevbärarens huvud? Det hade nästan varit lite roligt att veta! Alla brev börjar ju i princip med "Till målsman för"... och sen så Luddes namn. Så att något inte är helt ok med Ludde har han nog förstått...


I alla fall... Brevet var inte en kallelse utan ett brev från farbror Lungdoktor. Senast vi var där pratade vi om cystiska lungförändringar. Jag frågade vad det var då jag läst om detta i kombination med Trisomi 8 mosaiksyndrom. Jag frågade om detta vid besöket men läkaren hade ingen information om detta. Jag frågade då om den skiktröntgen som gjordes när han var liten, hade man inte sett det då?


I brevet stod det ungefär så här: "Med anledning av vår diskussion av lungröntgenfynden vill jag bara berätta att några områden utan lungvävnad aldrig sågs på datortomografierna på Astrid Lindgren. Man såg områden med ojämn luftfördelning där en del områden då blev mörkare och en del ljusare. Detta är egentligen samma sak som vi kunde se när vi undersökte honom nämligen att det finns sk. obstruktiva inslag och tecken på att en del luft blir kvar i lungan efter utandnig sk. air trapping. Sammanfattningsvis alltså inga tecken på cystiska förändringar."


Gissar på att "obstruktiva inslag och tecken på att en del luft blir kvar i lungan" inte är så jättebra... men att de inte hittat några cystiska förändringar och områden i lungan utan lungvävnad är ju fantastiskt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0