En ganska ok julafton ändå?



Om 10 minuter är julafton över. Idag har varit en ganska skum dag måste jag säga. Vaknade själv på sjukhuset efter att ha sovit i en sjukhussäng. Gjorde mig iordning och gick ner till L och stannade där någon timme innan jag gick upp och gjorde frukost. Mitt i frukosten dök en finklädd I upp och packade in M:s och I:s saker i vårt lilla rum för att sedan gemensamt gå ner till L.

Sen kom fabbro doktorn och berättade egentligen inget nytt. Jag frågade om de hade tänkt något mer på Cystisk Fibros-spåret och då sa han att det gjorde de visst. Fick ganska ont i magen då måste jag säga. Ska han ha både Trisomi 8 och CF? Det finns 15 kända fall av Trisomi 8 i Sverige och det föds ca 14-20 barn per är med CF. Det vore ju sjukt osannolikt om det skulle vara så att han hade båda - men L är en unik liten kille så det skulle egentligen inte förvåna mig... usch!

Lämnade iaf L för en jullunch hos svägerska A med familj. Trevligt trevligt men väldigt jobbigt att slappna av måste jag säga att det var. Det går lixom inte att "ha julstämning" samtidigt som L är så sjuk. Och det är kanske inte så konstigt när man tänker efter... hur mycket kan man kräva av sig själv egentligen?

Tillbaks på sjukhuset fick vi faktiskt ta med M in i L:s sal - och det var en otrolig känsla att få ha båda två så nära intill sig samtidigt - det var länge sen! Vi stannade bara där någon timme med M och sedan somnade de båda och vi tog med oss M till rummet på föräldravåningen och öppnade våra julklappar. Sen så har vi varit nere hos L i pass -en kvar med M och en nere med L.



Nattsjuksköterskan gjorde något jag tyckte var jobbigt - hon tog prover och stack L i hälen! Två gånger! Hua! Sa att jag inte vill att de gör så igen.

Är tillbaks på rummet nu. Ska sova. Hoppas att L blir bättre och att M inte skriker lika mycket imorgon som idag... Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0